صفحه اصلی > اخبار 
اخبار > دستورالعمل اجرایی ، شرایط و برنامه امتحانات غیرحضوری نیم­سال اول سال تحصیلی 96-97 (بهمن ماه 96)


 

غیرحضوری

دستورالعمل اجرایی ، شرایط و برنامه امتحانات غیرحضوری نیم­سال اول سال تحصیلی 96-97 (بهمن ماه 96)

دستور العمل ، شرایط و برنامه امتحانات غیرحضوری بهمن ماه 96 اعلام شد

ثببت نام غیرحضوری
تاریخ: شنبه ٢٩ مهر ١٣٩٦  /  ساعت: ١٣:١٥  /  تعداد بازدید: 7867  /  گروه: آموزش غیرحضوری, اخبار برگزیده ثببت نام غیرحضوریغیرحضوری پرینت مطلب
 

دستورالعمل اجرایی ، شرایط و برنامه امتحانات غیرحضوری

نیم­سال اولسال تحصیلی 96-97 (بهمن ماه 96)

الف)ثبت نام و انتخاب درس:

1-  ثبت نام از تاریخ 1396/08/01  لغایت  1396/10/01 برای مدارس غیر حضوری فعال خواهد بود.

            لازم به ذکر است جهت ثبت نام در نیمسال اول (96-97) مدرک اشتغال جدید بارگزاری گردد. 

2-  انتخاب درس از تاریخ 10/08/96  لغایت 11/13/96برای مدارس غیرحضوری  و طلاب فعال خواهد بود.

3-  رعایت سقف انتخاب درس به مقدار حداقل260 و حد اکثر 360ساعت الزامیست.

ب) برگزاری امتحان:

1-   زمان برگزاری امتحانات،1396/11/23  لغایت 1396/11/27  به مدت 5 روز و مطابق برنامه امتحانی ابلاغی خواهد بود.

2-   مقدار ساعت آزمون فقه، اصول و فلسفه 90 دقیقه و سایر دروس 60 دقیقه می­باشد.

3-   در صورت لزوم، تمدید زمان جلسه به مدت 20 دقیقه بلامانع است.

4-   سؤالات رمزگزاری شده یک روز قبل از هر امتحان رأس ساعت 18 از طریق کارتابل ارسال خواهد شد.

5-   رمز سؤالات امتحانی 2 ساعت قبل از جلسه صبح و بعدازظهر، ارسال خواهد شد.

6-   کلید سؤالات در پایان هر روز امتحانی، ساعت 18 ارسال خواهد شد.

7-   کلیه مرسولات سؤال، رمز و کلید در موسم امتحانات از طریق سامانه نجاح، فقط به کارتابل معاون آموزش استان طبق ضوابط ارسال خواهد شد.

8-     شرکت در امتحانات طبق دروس انتخابی برای طلبه الزامیست.

9-     در صورت غیبت غیر موجه یا انصراف از جلسه امتحان نمره صفر ثبت می شود.

10-  نظارت بر حسن برگزاری امتحانات بر عهده مدیریت استان می باشد.

ج) ورود نمره:

1-    حداقل نمره قبولی در تمامی امتحانات غیرحضوری 12 می­باشد و امکان استفاده از تک ماده مطابق ماده 41 آیین نامه آموزشی وجود ندارد.

2-  فعال شدن زمان ورود نمرات از تاریخ 11/25/96لغایت 96/12/10  می باشد.

3-  پس از ثبت ونهایی شدن نمرات امکان ویرایش مسدود می­گردد،لذا ضروری است در ثبت نمرات ونهایی کردن آنها دقت لازم لحاظ گردد.

4-آغاز ورود نمرات به ارزیابی تحصیلی طلبه از تاریخ 1396/12/15 خواهد بود (و پس از آن بروزرسانی نمرات با محدودیت روبه رو بوده ومدیریت محترم استان پاسخگویی اشکالات احتمالی برای طلاب خواهد بود.)

 

v   شرایط ثبت­نام غیرحضوری :

1-     تکمیل سطح یک (قبولی در دروس پایه­های 1 تا 6 و کسب معدل 14 از دروس پایه 6).

2-   گذراندن تحصیلات دوره سطح یک (کتبی و شفاهی) به صورت رسمی طبق ضوابط و در مدارس تحت­برنامه مرکز مدیریت حوزه­های علمیه و عدم استفاده از ماده 10 و 18.

3-   اشتغال تمام وقت در یکی از نهادها یا ارگان­های انقلاب اسلامی (متناسب با شئون روحانیت).

4-   نداشتن مشکل آموزشی وصیانتی )در نیمسالاول و دوم،طلابی که دارای مشکل آموزشی هستند،مجاز به ثبت نام نمی باشند.)

تذکر:

1-    در ثبت­نام غیرحضوری اعم از انتقال از حضوری به غیرحضوری یا تمدید دوره غیرحضوری (انتقال از غیرحضوری به غیرحضوری) رعایت شرایط مذکور الزامی است.

2-    در نیمسال دوم امکان انتقال از غیرحضوری به حضوری وجود ندارد.

ملاحظات :

1.    انصراف از غیرحضوری (انتقال از غیرحضوری به حضوری ) فقط در نیم­سال اول امکان­پذیر می باشد.

2.    تغییر دوره از حضوری به غیرحضوری و بالعکس در هر سال تحصیلی، فقط برای یک مرتبه امکان­پذیر می باشد.

3.    طلاب محترم فقط مجاز به شرکت در محل آزمون تعیین شده از طرف مدیریت استان محل تحصیل خود می­باشند.

4.    شرکت در امتحان منوط به ثبت نام در دوره غیرحضوری، انتخاب درس مطابق آیین­نامه و نیز نهایی شدن انتخاب درس توسط مدیریت محترم استان می­باشد.

5.    حضور در امتحانات هر نیم­سال مطابق ضوابط برای کلیه طلاب عضو آموزش غیرحضوری الزامی است و در صورت غیبت و یا انصراف از جلسه امتحان، نمره صفر منظور خواهد شد.

6.    طلابی که دارای مشکل آموزشی از قبیل عدم رشد تحصیلی مناسب و یا انفصال از تحصیل هستند، لازم است قبل از اقدام برای انتقال، نسبت به رفع مشکل آموزشی اقدام نمایند.

7.    ثبت نام طی مراحل ذیل انجام می­گردد:

مراحل ثبت نام درآموزش غیر حضوری :

1-   مراجعه به پنل شخصی(سامانه نجاح).

2-   انتخاب گزینه انتقالات.

3-انتخاب نوع انتقال غیرحضوری از بین انواع انتقالات.

4-انتخاب نوع غیرحضوری از بین انواع آن.

5-مطالعه شرایط وضوابط

6-انتخاب استان، شهر و مدرسه مقصد(در صورت درخواست انتقال از مدرسه به مدرسه ای دیگر،مدرسه ای که دارای آموزش غیرحضوری است انتخاب شود و در صورتی که قبلا غیرحضوری بوده و قصد انتقال ندارد همان مدرسه خودش انتخاب شود.)

7-ثبت اطلاعات خواسته شده.

8-بارگذاری مدرک شغلی.

9-ثبت درخواست انتقال.

 

یادآور می­شود:

1-  با توجه به اینکه ثبت­نام طلاب در غیرحضوری غالباً همراه انتقال از مدرسه به مدرسه­ای دیگر می­باشد، لذا این ثبت­نام از طریق سامانه نجاح، ورود به بخش (انتقالات)صورت می پذیرد.

2-  صرف ثبت درخواست غیر حضوری به معنای نهایی شدن ثبت نام در دوره غیرحضوری نبوده و لازم است کل مراحل تا نهایی شدن ثبت­نام و انتقال از طریق سامانه مذکور کامل گردد.

3-  لازم است کلیه انتخاب درس­ها و همچنین شرکت در امتحان، در مدرسه غیرحضوری که در سامانه به عنوان محل تحصیل طلبه شناخته می­شود صورت پذیرد، لذا امتحان خارج از آن خلاف ضابطه و باطل می­باشد.

4-  شرکت در امتحان منوط به ثبت نام در دوره غیرحضوری، انتخاب درس مطابق آیین­نامه و نیز نهایی شدن انتخاب درس توسط مدیریت محترم استان می­باشد.

5-    برنامه امتحانی و عناوین دروس مربوط به این دوره در پرتال اطلاع رسانی معاونت آموزش (اینجا کلیک کنید) می باشد.

6-  جهت جلوگیری از هرگونه مشکل، اطلاع ­رسانی لازم به مدارس علمیه مجری آموزش غیرحضوری و همچنین طلاب محترم صورت پذیرد.

7-  طلبه فقط مجاز به شرکت در امتحان دروسی است که طبق ضوابط برای ایشان انتخاب درس شده باشد، لذا در صورت شرکت در امتحان بدون انتخاب درس طبق ضوابط،اقدامی نسبت به تصحیح اوراق امتحانی ایشان صورت نمی گیرد.

 
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





najah
soal sound
asatid software
moshaver
subject